torsdag, juli 02, 2009

I'm a working girl

Hej, jag heter Lisa. Jag jobbar inom hemtjänsten och har därför väldigt oregelbundna arbetstider. Detta gör att jag inte alls sitter vid datorn för när jag gör det kommer jag oftast i säng ca 2 timmar försent. Men just idag går detta bra eftersom jag inte börjar förrän kl 15.00 imorgon.

Men allvarligt talat så tror jag att jag dör, på riktigt alltså. Det är så jädra skitvarmt att jag inte vill leva. Visst mina "extrakilon" gör det ju inte värmen mer hanterbar men det här är fan hemskt. Ska vända folk, få dem i säng, laga mat, röra på sig, vara trevlig och inte svettas som en gris i deras ögon i en värme på ca 30 grader. Vad begär ni egentligen? Jag är en tjockis och där jag kommer ifrån så svettas tjockisar. Och inte nog med att det har varit satans varmt utan det har dessutom varit kvalmigt, klibbigt, åskvärme och JÄVLIGT. Man ska inte klaga på fint väder men det här är fan inte fint, det är tortyr.

En annan s.k. rolig arbetsrelaterad sak är att jag första dagen ute på Terrassen får frågan "har du bullar i ugnen?" Det var alltså inte en fråga om singular: en bulle, utan det skulle tydligen vara flera bullar. Jaja, gammal gubbe + tjock flicka = dålig bedömning.
Men som det lilla körsbäret på glassen så kommer frågan "vilken månad är du i?" dagen efter av en annan gubbe som jag aldrig sett förrut i mitt liv. Jag menar okej om EN gubbe tror att man är gravid istället för tjock men det är fan ett riktigt bevis på att man behöver banta när två helt olika gubbar, två dagar i rad frågar om man är gravid. Jag vill inte mer. Jag vill inte vara tjock men det verkar vara dömt att jag ska vara det. Det är fan inte roligt längre, det fanns en tid då det var kul att vara jag men det är fan inte nu. Nu suger det ganska fett (höhö, jag är så rolig att jag kissar på mig).
För jag är inte en rolig tös med "lite att ta i" längre utan nu för tiden är jag en fet, orkeslös, humorlös, halft deprimerad och solbränd köttbulle.

God natt

Inga kommentarer: