söndag, juli 10, 2011

Peter Punk Pokal

Då var årets upplaga avklarad.
Eftersom Östergyllen inte var riktigt lika mycket på topp som vanligt fick stackars lilla jag agera som avbytare på fotbollsplanen. Första 2 matcherna fick jag heja på vid sidlinjen (tacka gud för det) men den tredje matchen i kombination med värme, alkohol och fitnessnivå var droppen. Jag fick dra mitt strå till stacken och hoppa in, jag gjorde ett försök i alla fall.
Sen var det till O'learys i Gamla Stan för att Knorrarna skulle se matchen. Kan ha varit den otrevligaste resturangpersonalen på länge. Kommer aldrig gå dit igen men det kommer knappast göra någon skilland för dem. Jävla turister som får dom att gå runt (inklusive mig).
På Snövit var det fullt med folk när vi anlände. Svetten sprutade ur pannan och håret blev ca 6 cm kortare och jag fick typ 4 cm mer "volym" i. Denna gången var jag dock förberedd och hade med mig tofs så jag slapp gå runt som en pudel. 1 poäng till mig.
Hela dagen igår var toppen och något som man egentligen borde få till 2 gånger per sommar. Eller å andra sidan längtar man mer till nästa års upplaga. Sjukt att PPP lyckats pricka in en helg med fint väder för 3:e året i rad. Hoppas det blir så det fjärde.
Idag är det bara att plocka upp spillrorna av mig själv, ta mina ömmande höfter och släpa mig iväg till jobbet för 10 timmar nattarbete. Skönt att jag går på mitt "ordinare" sommarschema idag så man vet när och hur man ska jobba framöver. 10 nätter kvar innan det bär iväg till Rebellion. Peppen har infunnit sig.

Inga kommentarer: