fredag, augusti 21, 2009

En vecka till

Nu är det en vecka kvar på min fridfulla (läs sönderjobbade och kaotiska) sommar hemma hos mamma och pappa i Göteborg. På fredag kommer J och Låvis för att i all hast kasta sig iväg till spelning på Musikens hus med bla Last Resort på scen. Sen på lördagen ska jag upp och fixa inför släktkalas, ha släktkalas och sedan iväg på burlesque-fest med Låvis och Malin. Det är fan lätt sommarens höjdpunkt. Jag längtar! Jag längtar till och med så mycket att jag ska fixa frisyr och matcha kläder och så i morgon för att ta vara på min lediga dag.


På måndag 31:e är det då dags att börja en ny termin och upprop kl 13.00. Det är skönt för det betyder att jag får sovmorgon när J måste upp 6.25, moahaha!

Det var vad jag ser fram emot och när jag fått ur mig det kan jag ju ta och få ur mig hur eländig idag har varit.

Först var jag tvungen att gå upp 6.00! Hallå, det är tidigt för en trött nygammal tant. Sen när jag kommer till jobbet så är det ju självklart den personen som jag verkligen inte klarar av som är där och vi ska gå upp ooch ge mediciner. Det tar typ 15-20 min och på dessa minuter har kvinnan lyckats förstöra min dag och göra mig trött på livet. Sen så är som sagt min dag förstörd och som salt i såren fylls på med arbetskamrater som inte står på min tycka-om-lista. Även om jag inte har något emot dom i vanliga fall så blir de världens irritationsmoment när man inte är på humör. Men som tur var fick jag gå ut och jobba med JS som är normal och vettig iaf. Vilket slutade med att vi båda spydde galla hela dagen och var som vi är, gillar när man kan vara det med arbetskamrater och inte behöver ha på sig "arbetsmasken".
Sen när jag kom hem hade mamma lagat mat så det åts sen gick jag ner och la mig på soffan och sov de närmaste tre timmarna för att vakna igen vid 8 och sätta mig här. Det är vad jag kallar en produktiv dag.

Puss på mig

Inga kommentarer: