måndag, augusti 24, 2009

Idag

Idag är den där dagen man önskade man aldrig fick vara med om. Inte riktigt kanske men just här och nu känns det så. Det blir inte bättre heller ju längre dagen går. Jag pallar inte med mer skit nu, jag har inte orken för att vara Lisa. Jag vill bara ligga på golvet i en stor jävla hög och gråta, skrika, spy, svära och sen skrika lite mer.
Visst det har egentligen inte hänt något, inte idag i alla fall men det är just idag droppen kom som fick bägaren att rinna över.

Att vara tjock och värdelös är fan jobbigt som det är men att vara tjock, värdelös, fattig och oförstådd är fan ännu värre. Jag vet att jag får skylla mig själv att jag är tjock eftersom jag bara äter onyttigt och inte rör mig men jag kan fan inte hjälpa att vissa personer som man nästan är beroende av att de förstår, inte förstår. Det är fan inte svårt när jag pratar klart och tydligt och säger som det är men personen i fråga antingen väljer att ignorera det eller tycker att det inte ens är värt att kommentera. Vilket det än är så känner jag just nu (och hela dagen) att den personen bara kan dra åt helvete. Men i det långa loppet håller inte det heller. Jag fattar inte och jag vill inte mer, hur kan något så lätt vara så svårt?
Vem är det som bestämmer att vissa glider på bananskal och andra ska stå i skiten? Denna varelse/människa/sak vill jag fan göra upp med och ge en ordentlig jävla omgång. För så här ska det inte vara, det är fan inte okej.

Inga kommentarer: