torsdag, juli 08, 2010

Paranoida tanter och intimrakning

Ja, det är underbart att jobba natt. Jag kan inte säga annat. Det känns som man är ledig typ jämt. Jag har kommit fram till att jag skiter i vad jag får jobba som, så länge det är natt.

Men som vanligt när det gäller vården så blir en del tanter och gubbar förvirrade bla av värmen, tiden på dygnet men också sådana saker som urinvägsinfektioner. Jag tycker det är sjukt intressant varför i synnerhet gamla tanter bli så förrvirrade i samband med UVI. Det är sjukt! De kan få för sig att man är Gestapo när man kommer för att kolla till dem, de kan sitta och ringa snuten och säga att det är folk som försöker döda dem, sen finns det dem som vägrar tro på att de är hemma utan att det är någon annans lägenhet fast personen ifråga har inrett på precis samma sätt och har till och med kort på tantens barn var små. Ja, det är en förunderlig värld vi lever i.

Men det skulle inte sitta fel med en heltidtjänst nu känner jag, kanske inte ska bli någon sjuksyrra av mig trots allt.

Inga kommentarer: