fredag, december 09, 2011

I taket lyser stjärnorna

Jag vet att det är en snyftfilm om hur det är när ungdomar förlorar en förälder men tyvärr kan jag inte ta till mig det.
Det visar sig efter ca 10 min att filmen är inspelad i Trollhättan och det är för ovanlighetens skulle enbart ställen i Trollhättan som jag har en anknytning till. Jag kan inte se filmen för vad den är utan kollar enbart vart de befinner sig för tillfället och vilka minnen jag har från den platsen. De 4 åren som jag har hållt mig borta från den staden börjar göra sig påminda. Men som tur är ska jag snart dit och bara minnas, det blir för en kort stund men i sommar ska jag åka dit och enbart vara. Allra helst ska jag vara själv och bara åka/gå runt och ha det toppen. Jag vet inte men helt plötsligt fick jag så kallad hemlängtan och det gör ont i bröstet. Jag vill tillbaka till den tiden när mormor och morfar bodde i de rosa husen på Slåttervägen.

Tjenixen, då.

Inga kommentarer: