tisdag, oktober 28, 2008

Helgen

Årets helg är förbi! Det känns faktiskt ganska så jävla vemodigt att det man har gått och längtat efter sen typ studenten är förbi. Fredagen började bra med tågresa med goa människor. Sen var det velande fram och tillbaka från hotell, till mannen, till krog och vem som ska göra vad när men det löste ju sig bra. Ett av de tre banden (Northern Upbeat) ställde in så det var "bara" Bad Shermans och Sinner Since Birth som stod på scenen.

Bad Shermans har spelat ihop sig riktigt bra sedan dom bytte basist och ljudet man kommer ihåg från demon är inte alls samma som det som levererades i fredags. Helt klart bättre, snabbare och mer samspelta.

Sinner Since Birth kan jag ju inte säga så mycket om eftersom jag inte lyssnat något nämnvärt på dem men att spelningen var bra och det va kul att se.

Lördagen började med en kissincident och helt hysteriskt sammanbrott men det gick över och övergick i total bakfylleseghet och misär. Sen var det full rulle, lite kaffe och sen började "förfesten". Sen bar det av mot Black Horn och på vägen dit hann vi med lite Trollkarlen från Oz m.m.

Först på scenen var Medborgargardet och de kommer jag inte ihåg så mycket av för det var mest flamsande men det jag hörde och såg var bra. Torpedo GBGs låtar kördes på slutet av M's set och är också godkänt.

Sen var det dags för Royal Stakeout att inta scenen och det lät och såg jävligt bra ut när jag tog pauserna från Nipple radaren och att stå och drägla över snyggt folk.

Bakers Dozen har jag inget minne av men uppenbarligen var jag inne när de spelade eftersom jag har kort på när de står på scen.

Sist men inte minst var Indecent Exposure som gjorde en riktigt bra spelning. Det var show och trots avbrott p.g.a. folk tjafsa och bråka (inte helt oväntat) så kan man inte klaga för fem öre.

Söndagen var en total slappisdag som behövdes, efter en promenad ner till stan så handla vi chips och dipp, gick hem och plockade i ordning för att sen hasa ner och köpa pizza. En helt jävla total värd helg som redan gör att jag känner abstines efter mer såndana!

Inga kommentarer: