tisdag, juni 16, 2009

Undermedvetet självförstörande

Igår var första dagen på jobbet efter en vecka av totalt slappande. Det var väl helt okej, samma gamla vanliga saker att göra. Men vid 12 snåret kommer bomben: kan du jobba i kväll också?
Javisst svarar jag eftersom jag inte fick ett sånt bra schema och vill håva in så mycket pengar som möjligt = ta alla tider som finns. Men efter att som sagt inte gjort NÅGOT alls och sen gå in och ta en långtur, det kom som en liten chock för kroppen om vi säger så. När jag kom hem var jag helt tom i skallen, trött men inte sömnig och förstörd.
Så var det med min mjukstart. Resten av veckan ser ut som så här att jag ska jobba kväll idag, kväll i morgon och ledig torsdag för att jobba hela midsommarhelgen. Och det är jävligt bra eftersom storhelg means a lot of money :)

Det tråkiga/skrämmande att det här blir min första midsommar själv ever, eftersom resten av familjen åker till Trollhättan för att delta i det traditionsenliga midsommarfirandet. Jag ska alltså vara vuxen och förståndig hlet själv. Vilket betyder att jag ska grilla mig en köttbit när jag kommer hem, äta lite jordgubbar med grädde och bara må bra.

Inga kommentarer: