tisdag, maj 11, 2010

Hatar pollen utan dess like!

Jag verkligen innerligt, helhjärtat och totalt hatar pollen. Hade det varit som förr i tiden då man bara nös någon gång om dagen hade det väl inte spelat någon roll men nu vill min pollenallergi peta och reta min astma. Vilket innebär att jag väser och får svårt att andas så fort jag går ut. Jag har inte känt av min astma sen jag var typ 12 eller något och har därför mer eller mindre friskförklarat mig själv från den där lilla åkomman men förra våren gjorde den sig påmind vid ett eller två tillfällen som gjorde att jag fixade ett recept på lite bricanyl i fall om att det vill sig illa.
Och nu är det här, illa alltså, jag får som sagt andnöd så fort jag går utanför dörren, jag som tycker om vår och fint vårväder. Men ska jag få njuta utav det så måste jag ha med den där jädra inhalatorn. Jag är ju för fan friskförklarad, jag vill inte springa runt med massa mediciner som något astmaoffer. HELVETE!

Inga kommentarer: