fredag, maj 21, 2010

Ingen fara på taket - än

Ja, det var visst bara min mens = hormoner som spelade mig ett spratt. Nu är allt som det ska igen, eller nästan bölar för typ allt jag ser på tv:n men annars är det lugna puckar. Jag är så att säga back on trac. Jag är det i alla fall även om min kropp inte är det. Eftersom jag har ett självdestruktivt tänkande när saker inte går som jag vill så har jag inte tränat på ja...två vexkor säkert. Jag känner inte för att träna rent fysiskt men psykiskt så längtar jag efter det. Ett riktigt hårt pass så man bara får rensa ur all skit. Funderar på att börja med Judo igen men klen som jag är kommer jag hamna med starka män eftersom jag väger som en mindre elefant. Lite skrämmande faktiskt, speciellt med tanke på att det var typ 10 år sen jag ägnade mig åt det sist. Men vem vet, det kan kanske bli verklighet om jag hittar något som passar...

Nu är tanken att jag ska rulla ner till Friskis för att köra hårt med mig själv som en boost inför helgen. Sen har jag tänkt mig att jag ska börja med en ny rutin - att träna på morgonen så man kommer igång och så har man eftermiddagarna lediga till att göra vad man vill. It's gonna happen this time! Jag börjar redan idag som sagt.

Peppar, peppar. Ta i trä - jag och J ska kolla på en lägenhet på måndag så har jag en jädra tur och flörtighet i mig kanske jag kan få han att buda. Skulle vara ganska så skönt att få bo dom ev. 2 sista åren i en lägenhet man trivs i och som båda har flyttat till så den där "jag-har-flyttat-in-hos-honom"-känslan inte finns närvarande. Men vi får väl se, den kanske inte alls funkar när i väl kommer dit. Men vi ska i alla fall dit och det är ett framsteg utan dess like!

Inga kommentarer: