onsdag, augusti 18, 2010

Ovisshetens höst

Den börjar närma sig med stormsteg. Vad ska det bli av mig?
Som vanligt krånglar Liu och jag kommer inte få reda på hur min tenta gick förrän terminen har börjat. Vilket betyder att jag behöver gå på uppropet och kanske gå 2 dagar innan jag får sluta IGEN. Sen har jag ju sökt en utbildning i Trollhättan för säkerhets skull som börjar samma dag. Frågan är om jag verkligen vill gå den utbildningen och om jag verkligen vill tillbaka till Trollhättan.
Problemet i det hela är ju som sagt att jag i så fall behöver vara på två ställen samtidigt. Kan bli lite knivigt så att säga. Så jag måste ringa till Högskolan Väst och säga att jag inte kan vara i Trollhättan förrän tidigast 1 september. Går de inte med på det måste jag åka dit ner och gå på det uppropet och säga att jag inte kan vara med på uppropet här i Knorren. Fasen vilket åkande det kan bli.
Ett annat alternativ är att jag chillaxar denna terminen och tänker på vad jag vill göra med mitt liv i stället för hoppa runt, vela och slösa bort mitt liv.

Men jag vet inte, kan inte bara någon stiga in och bestämma åt mig? Jag är inte bra på att fatta stora beslut själv, jag är inte så självständig som jag vill påskina. Jag trivs bäst när jag får direktiv och vet vad som ska göras. Kan jag inte bara få vara gammal och grå och ha levt färdigt mitt liv?

Inga kommentarer: