måndag, september 07, 2009

Den längsta helgen på länge

Det är precis vad det har varit. Det känns som det var en hel vecka ledighet. Men det är absolut inget negativt, betyder bara att man har hunnit med allt det man borde hinna med. Lite tjafs som leder till att en går iväg, middag på resturang, parkväll innehållandes fotbollstittande, utgång, lite mer tjafs, typ 12 timmars sovande, promenad, god mat, filmtittande och mysigt småprat. Och inte att förringa, mer tjuvlyssnande på grannarna som varje dag i 2 veckor har bråkat.
Eller, man behöver inte ens tjuvlyssna för man hör dem ändå. Hon tycker uppenbarligen om att skrika. Nyfikna Lisa tycker ju i vanliga fall att det är jättekul och spännande att lyssna på andras problem när de inte märker det men det börjar gå över gränsen nu. Jag har inget emot att de skriker och gapar om dagarna och kvällarna men det är inte okej när man vaknar mitt i natten av att hon skriker. Det är inte okej, jag BEHÖVER min skönhetssömn för att folk ska klara av att se mig utan att kräkas.

Bara för att visa hur nyfiken jag är så hörde jag i veckan en clatch och se att dörren drogs igen hårt som satan, sen började det gastas utanför fönstret. Då var jag ju självklart tvungen att öppna fönstret för att höra vad som sas. (Det är sånt här man egentligen inte ska berätta) Dom stod och skrek på varandra en stund, eller hon skrek mest att han inte skulle hota henne och bla bla bla, han får inte trycka ner henne (som hon sagt de senaste veckorna) men innan hon sätter sig i bilen för att fara iväg så avslutar hon med: "Hur tror du att det känns när du spottar på mig? Det gör mig så jävla ledsen, E****!"

Där och då trodde jag ju defenitivt att det var slut, inte fan skulle jag gå tillbaka till något jävla arsel som spottar på mig! Men vem var inte där och hade sex för att sen börja gapa igen på kvällen. Jojomän, hon kom tillbaka. Hur är människan funtad? Det enda jag ser som skulle kunna få mig att stanna hos någon som spottar på mig är fan....ingenting.

Hursomhelst så är det vad som har hänt på den här inrättningen den senaste tiden. Det känns som det är på upploppet nu och det kan bli spännande, kanske.

Inga kommentarer: