måndag, september 14, 2009

Ont i nacken, träningsvärk och tentaångest

Japp, så är det. Rubriken sammanfattar allt.
Jag måste gjort något jädrigt galet på yogan eller i natt. Det gör ont och jag är asspänd på vänster sida nacken. Men annars är det asbra, jag har ju kommit igång nu! Det är på gång, bollen är i rullning och kilona står still än så länge. Men det blir väl ändring på det med snart. Snart kanske min benstomme tittar ut lite här och var på kroppen så man ser att det blir lite resultat.
Träningsvärken kommer från Herr J och mins brottningsmatch toppat med 75 min yoga. Det är väl bra på sitt sätt men jag är så jädra seg i benen idag.

Sen är det den där tentaångesten som finns, i bakhuvudet som en sak som man inte kan koppla bort. Visst det känns inte som det kommer bli något problem med att klara tentan men bara för att jag tänker så så tänker jag att jag kommer kugga pga det. Jag känner mig för säker så därför kommer jag kugga, logiken är slående. Men känns som att jag vet vad det är som gör att jag inte klarar tentorna. Det är inte det att jag inte kan utan att jag inte utvecklar och skriver tillräckligt fint. Istället för att skriva att t.ex. läkemedel transporteras med blodet skriver jag läkemedel åker runt i kroppen med hjälp av blodet. Fast att jag säger samma sak så säger jag det på en för lätt nivå vilket jag tycker är bajs.
För att jag ska kunna skriva det lätt måste jag ju ha läst och förstått böckerna som är skrivna på ett komplcerat språk. Alltså borde man ju förstå att jag har fattat vad jag har läst eftersom jag kan förklara på ett lätt sätt. Men det här är universitetet så det funkar uppenbarligen inte så, vilket suger pung. Det är fan inte vettigt att man får godkänt om man kopierar boken och inte får det när man förklarar på ett enkelt sätt.

Änyhaw, så ska jag kanske jobba lite på min peckellärandeplan. LiU har värdelösa ideér typ jämt.

Inga kommentarer: