lördag, september 12, 2009

Snurrar fortfarande

Som sagt så snurrar det fortfarande efter gårddagens äventyr. Om det är ett bevis på att kvällen var lyckad eller om man börjar bli gammal och tål alkohol sämre kan man ju fråga sig.

Sist gång jag såg Saturdays Heros så blandade jag ihop dem med ett emoband någonstans i den fina dimma som alkoholen sänker ner en i. Men denna gången gick det inte att missta dem för något annat än ett jädrigt bra band med pojkar som kan gå långt.
Det enda jag hade önskat att jag hade med mig var öronproppar och det sociala intiativet, men det lämnades hemma.
Efter en lång paus ute i det sköna kvällsvädret och en öl på ovanvåningen med Låvis med tillhörande tjejsnack så var det dags att se On the Job. Trots att det är bra och spelningen var helt okej så är det inte riktigt min kopp av té. Men å andra sidan kan man inte tycka om allting heller.

Nu sitter jag här och väntar på att jorden antingen ska komma ikapp mina egna rotationer eller att mina rotationer avtar, vad som än kommer först är det lika välkommet. Så idag blir det varken hämtning av cykeln nere vid skolan, motionering eller ens att jag lämnar lägenhéten. Jag har gjort mitt för idag, jag har vart och bökat med tvätt.

Inga kommentarer: