onsdag, september 02, 2009

Kompressionsbehandling

Idag har jag fått lära mig hur man lindar ett ben på korrekt sätt. Det är precis samma sak som när man lindar sitt eget ben efter en stukning. Det är ganska spännande att det betraktas som en vetenskap och att man måste få undervisning i det för att kunna utöva det fina yrket sjuksköterska. Jag kanske är lite vrång men jag tycker inte att det är en vetenskap att varken linda ben, tvätta händer eller bädda en säng. Jag menar faktiskt att jag har haft föräldrar som har visat mig hur man gör och det har funkat för dem i 42 respektive 48 år. Whats the dealio?

Hursomhelst så vill jag ge mig själv en klapp på axeln för att jag har tagit tag i det här, jag har klarat de poängen jag behövde för att få studiemedel och jag har kommit igång med att plugga. Jag har skapat mig själv en rutin på eget begåv och dessutom medvetet, det var liksom ingen rutin som smög sig på och bara blev så. Det är jag som har gjort det så. Det är typ första gången ever så nu är det bara att fortsätta. Det är en hel livsstil som ska förändras, målet är i synfältet och verkar inte helt utom räckhåll. En tränad kvinna som orkar plugga, hur svårt kan det vara att uppnå det om man lägger manken till?

Nu slår jag klackarna i taket!

Inga kommentarer: