tisdag, oktober 19, 2010

Kaos i hjärna

Skulle lika gärna kunna stå ko i hjärna för jag känner mig helt jädra sopren. Visst pluggar jag det jag ska (förutom nu då) och visst är jag Flitiga Lisa men det känns inte som jag kommer någonstans. Jag har tenta i övermorgon och panik. Jag kommer aldrig hinna plugga färdigt, eller egentligen är det ju inte kunskapen det är fel på men jag pallar inte! Jag blir galen, vad ska jag göra om jag kuggar? Jag är inte redo för den kalla verkligheten, jag behöver tid på mig att vänja mig vid att vara på arbetsmarknaden med ett utländskt efternamn. Jag behöver helt enkelt bara mer tid, kan någon ge mig det?

Vad ska en trög kvinna göra liksom, dessutom är det grått och jävligt och jag vill bara äta chips och kolla på tv. Min viljestyrka är just nu ungefär noll. Men nu skärper jag till mig och dyker ner i böckerna igen. Det är ganska skönt, man slipper tänka på sina problem då. Kan glömma sig själv i all torr fakta. Det är kanske det som är lösningen för min framtid, plugga som en galning så jag kan leva i ett lala-land!

Inga kommentarer: