tisdag, oktober 12, 2010

Nya sängen

Ja, nu har vi haft den nya sängen i 3 nätter och kan väl först nu egentligen ge ett utlåtande. När jag vaknade efter de två första nätterna hade jag ont i ryggen eftersom sängen är hårdare än vår gamla. Dessutom sov jag ganska dåligt eftersom den är så sjukt mycket större än vår andra så jag märker inte ens att sambojäkeln ligger i sängen och jag har ju blivit lite mesig när det gäller att sova själv. Så jag tänkte helt enkelt att det kommer aldrig att gå. MEN i natt har jag vant mig, har inte ont i ryggen och har sovit som en princessa. Kan vara att jag njöt så jädra dant av att jag knäade sambojäkeln i svanskotan igår natt som gjorde susen. Det är bra när man har en sån stor säng så när man byter ställning så knäar man personen som ligger brevid. Det införde något lugn kan man väl säga.
Hursomhave, vår gamla 120 säng kunde man inte ens vända sig om utan att jäkeln var under, över eller snurrad runt en. Så det är skönt med ny säng. I'm starting to come around.

Ångesten över lördagens outfit är total! Hur ska jag kunna kombinera skönt, snyggt, varmt, hålla sig snygg i typ 20 timmar, optimalt, bekvämt och alla andra bra ord? Mjukiskjolen vore ju det självklara alternativet men min sjunger på sista versen då den helt tappat formen...vad göra liksom?! Lösningen hoppas jag hitta i England i form av en ny mjukiskjol. Jag fattar inte att jag inte investerade i det i Blackpool när jag hittade mjukiskjolen! Jag är för smart för mitt eget bästa ibland. Jag trodde jag skulle vara stark nog att överge mjukiskjolen genom att inte köpa en ny men ack så fel jag hade. Damn you woman!

Inga kommentarer: