måndag, november 22, 2010

Jag gliiiiider...

Nu är julgardinerna uppe. Nästa steg är att pynta på riktigt, ska få min karl att köpa julgran också men det är ju lite motigt med nya saker så det kan ta någon vecka eller så. Man får inte ha bråttom. Konstant med snö, det är trevligt fast inte lika trevligt som det skulle vara med snö som fortfarande är snö när det nuddar marken.

Imorgon är det en heldag på ams som gäller, ska söka 80 jobb minst. Eller inte. Men jag ska dit iaf för här hemma pysslar jag med annat som t.ex. hänga upp julgardiner och läser dikter av Wreeswijk. Jag har fått en ny grej för mig, jag har börjat läsa poesi. Hittills har jag läst en samling av Kristina Lugn, en av Marcus Birro. Lugn kan jag ju säga inte riktigt föll mig i smaken, Birros Svarta vykort var så mycket bättre än den jag läste nu. Kanske ska börja läsa poesi på riktigt och lära mig något. Kanske kan bli författare i mitt nya påhittiga liv. Kanske det kanske.

Jag vet inte om jag vill flytta till Trollis men den utbildningen är jädrigt lockande. Kanske ska bli socionom i stället och hamna på Soc som alla andra socionomer.
Varför ska man göra något med sitt liv? Jag ska fan starta min egna bondgård och bli självförsörjande. Det låter bättre och bättre för varje dag. Eller bygga mig en koja och söka bidrag för att jag exprementerar med något som inte går att mäta. Eller något. Varför kan ingen bara säga vad jag ska göra och sen ge mig lite pengar. Det är inte så jädra mycket begärt faktiskt. Jag har ingen fluffig orealistisk bild om att jag ska älska mitt jobb, jag vill bara ha ett jobb.

Inga kommentarer: