tisdag, november 18, 2008

Hej, jag är seg

Okej, sammanfattning av i torsdags och Eastpak Antidote Tour.

Time again var första banden och vi kom när det var typ 2 låtar kvar. Det var inte speciellt intressant så vi snackade skit och kollade skivor och grejer i stället.

Skin Dred, jag vet inte vart jag ska börja. Det var en jävla kompott av allt möjligt som typ hiphop, reagge och hårdrock/metal. Inte riktigt min grej helt enkelt men det var lite roligt att kolla på.

Street Dogs tyckte jag var riktigt bra. De lät som Dropkick fast utan det irländska inslaget. Tummen upp för det! Jag hade aldrig hört dom innan och hade inte hört någon prata om dom heller så utgångsläget var inga förväntningar alls. Och det är alltid bra!

Flogging Molly- ja, vart ska man börja? Jag har ju bara sett dom en gång innan på West Coast Riot och då var de riktigt bra även om ljudet blåste bort. Men den här spelningen var fan guld värd! Riktig skön stämning, mycket med folk, en bra show och öl. Det enda en flicka behöver.

Träffade på två sköna snubbar och den ena var från England och rolig. Sen var det nån nisse som stod och tjatade på J om samma sak i typ 2 timmar och var lite irreterande men jag hade jävligt skoj. Det enda minuset för kvällen var ölen, 52 spänn för öl är inte mänskligt. 52 spänn för vanlig jävla tappöl! Nej fy fan! Om det hade vart finöl ala typ Guinness så hade jag kunnat gå med på det men för typ Spendrups?!
Jaja, vi drog vidare till Diamond Dogs innan vagnen gick hem och det var trevligt, fick i oss en öl och snackat lite skit med Torti sen var det bara hem och nana som gällde.

I fredags var jag och J hos Malin och Peter och hade en jävligt trevlig parmiddag. Första parmiddagen jag är på så jag är nöjd för det är med folk jag känner ;P Nej men, vi käkade paj och snacka skit. Sen lyssnade vi på musik, snacka skit och drack öl. Tiden rann på bra och helt plötsligt var det dags att åka hem!

Lördagen spendera vi genom att åka in till stan och hasa runt för att sen åka hem och ligga i soffan och kolla på film resten av kvällen.

Söndagen var som en vanlig jävla söndag- misär. Bara vänta ut tiden tills hjärtat skulle hem.

Inga kommentarer: