tisdag, november 04, 2008

One Eyed Giant

Det var en bra spelning om man bortser från att allt blev försenat och arrangörerna inte tog ikapp tiden mellan banden så det blev sent och det resulterade i att jag fick typ ingen sömn alls.

Skandalites var först ut och är ett coverband. Var helt okej, men fångade mig inte direkt om man säger så.

Sen var det dags för Dick Diamond att ta plats på scenen och jag har tappat intresset för "nyreagge" eller vad man nu vill kalla det. Det enda som jag tycker om att lyssna på där är Liptones men det är för att dom alltid vart med. Men DD gjorde en bra spelning och det är väl bra det.

Otto Babakar följde och det var instrumentalt som jag tycker kan bli lite tråkigt i längden. För mig funkar instrumentalt 2-3 låtar sen blir det som sagt tråkigt. Men man får säga att de gjorde ett bra jobb och det lät riktigt samspelat i mina lekmans öron.

Alla Ska klev upp på scenen sen och det kan jag inte säga så mycket om för jag förlorade mig själv i snubben som spelade ståbasen. Han var jättefacinerande.

Tredje gången jag såg Ska n ska och dom körde samma låtar som bägge gångerna innan i samma följd tror jag till och med. Men de var bra och det var ett bra drag när de spelade, de drog också mest publik eller iaf den mest dansanta publiken.

Sista bandet för kvällen var Club Killers och det var som det var. Inte min kopp av té så att säga + att jag var riktigt jävla trött och hade magknip på slutet. Men mannen som är en förståsigpåare sa att det va bra så jag får la gå på det.

Herr Jansson informerade mig också under kvällen att det var mellan 700 och 750 pers inne på allhuset. Och om så är fallet lär det iaf gått runt för arrangörerna tycker jag och det är bra det! Då kan det bli mer bra skafestivaler framöver.

Inga kommentarer: