måndag, oktober 26, 2009

Så kan det gå

Nu har jag överraskat klart för ett tag. I torsdags åkte jag hem till mama och papa och överraskade. Det var bara papa som visste att jag skulle komma för jag tyckte att det blev festligare så. Det blev det också, lillgrabben fyllde hela 13 år så det var egentligen därför jag åkte ner. Han ska ju firas! Så i torsdags satt vi hemma och lallade. Sen blev det fredag och jag åkte och träffa Malin och vi lalla på stan för att sen åka hem till henne och förfesta/göra oss iordning/snacka skit/ må bra. Sen efter total katastrof (nästan) får vi rusa ner till turken för att kolla om vi kan skriva ut biljetterna som vi glömde av att skriva ut när vi var på stan. Jag menar hur fan ska vi kunna gå på burlesquekväll utan biljetter? Så vi rusade ner typ halvnakna med jackor och papillotter i håret och såg allmänt galna ut. Men eftersom han var dagens ängel så fick vi skriva ut dom, gratis dessutom! Sen var det mer drinkar som väntade för att lugna de stackars nerverna sen begav vi oss i väg till Belle och Tip the Velvet. Vi kan enkelt säga att det var mycket bättre denna gången när man inte var så bakfull så det kändes som man satt och kollade på tv. Det var helt enkelt en jädrigt skoj tjejkväll med burlesquetema. We like! Det ska minsann göras om. Det är en Tip the Velvet kvar för iår, den 4:e december och den ska inte missas. Ska även försöka få med mig Herr J på detta event men det känns som en mindre omöjlighet just nu faktiskt. Men jag ska fiska fram lite tips och trix så kan det nog gå.

Lördagen gick i kulturens tecken. Det var familjedag och vi hasade ut till Naturhistoriska efter mycket om och men, som det brukar vara när hela patrasket ska ut. Men efter en stunds letande efter parkering kom vi i alla fall fram och in på museet. Spännande spännande, det är fan kul att vara kulturell, egentligen. Efter en lagom dos med kultuvering så åkte vi till Bamboo och åt, lika ljuvligt som det brukar vara. Det är mums! Sen var det dags att åka hem och sova i någon timme för att sen kolla på Little Miss Sunshine vilket bara är en spegling av vår störda familj. Allvarligt talat så kunde det lika gärna varit oss de filmade en dag. Vi är precis lika störda. Jag ska nog filma oss en dag för att spara och skicka till Dr Phil och få ett utlåtande på det.

Men hursomhave igår kom jag hem och så åkte jag och Herr J och storhandla, denna gången verkligen lyxhandlade eftersom det nästan egentligen inte behövdes handlas eftersom vi har massa med mat hemma. Men som sagt ska man handla en gång varje månad så ska man göra det vare sig det behövs eller inte. Det är dumt att bryta en rutin.
Så det var min helg, jag är helt klart nöjd och vill ha mer såna helger när man har lagom mycket att göra och man inte behöver stressa runt som en jädra yr höna som jag gör hela veckorna ändå.

Idag, kl 14.00 ska jag infinna mig på ViN för att ha färdighetsträning i EKG. Jag ska sätta elektroder på tuttar! WOHO, eller något. Nee, jag vet inte men vi ska iaf sätta elektroder på varandra i gruppen så vi får väl se hur det går. Känns som om det kommer gå åt helvete som valigt men man kan ju hoppas att man får lite flax och lyckas utan att göra bort sig totalt.

Tack och hej, trevlig tjej

Inga kommentarer: