torsdag, januari 07, 2010

Kortis

Efter igårdagens anfall av magsjuka har jag nu varit och gjort vad som känns lite som sista försöket på medicinsk vetenskap 1. Det är fjärde gången nu och det gäller att den sitter nu för annars kommer jag inte få fortsätta den här jädra utbildningen och bli någon sjuksköterska någon gång. Men hursomhelst, den gjordes i dag på förmiddagen och det känns faktiskt riktigt bra, det känns som jag skrev tillräckligt med relevant och djup fakta för att klara den men man vet ju aldrig.

Så nu är det bara att hugga i igen och börja plugga till terminstentan som är på måndag, har jag riktigt jädra tur kanske man kan klara den ändå. Skulle vara så jädra skönt om man slapp att ha omtenta på den, det skulle inte heller vara helt fel för självförtroendet att få klara av en enda tenta på första försöket, eller ja jag klarade ju faktiskt medicinsk teknik på första försöket.

Men nu ska det bli andra bullar, jag ska inte bara planera att jag ska plugga. Jag ska verkligen göra det, jag har inget val längre. Jag pallar inte med att ligga efter och alltid behöva göra omtentor, nu jädrar ska det bli ändring på torpet.

Och med dessa ord försvinner jag in i pluggeriets värld.
Farväl

Inga kommentarer: