tisdag, november 24, 2009

Något kan jag allt

Jaha, nu har det hänt. Första gången som jag klarade en tenta på första försöket, det är alltid något att fira. Usch och fy vad skönt att det gick vägen! Nu är det bara att ta tag i resten av all skit som står upp i halsen. Det är iof skönt att vara ute på VFU så man slipper sitta och uggla i en föreläsningssal men jag känner som så här: fy fan vad skönt det kommer bli att börja jobba. Jag pallar snart inte med det här, jag vill bara bli klar så man slipper eländet.

Det känns så meningslöst med vissa saker. Som att man ska skriva rapporter och sånt, alltså jag kommer inte skriva några vetenskapliga rapporter i mitt arbte, jag kommer heller inte skriva en C/D uppsats heller. Skulle jag vilja hålla på med sånt skulle jag ju inte välja att ha ett "praktiskt" arbete. Inte för att jag anser att det är så praktiskt nu när jag vart ute på VFU men det är ju en annan sak. Man sitter fan mer framför datorn och dokumenterar än att träffa patienter. Det är ganska så sugit faktiskt, men vad ska man göra åt det?

Anyhow, nu ska jag leta forskning om ett ämne som det inte finns någon forskning i. Jävligt lyckat, heja mig!

1 kommentar:

Karolina sa...

Grattis till tentan! :D