onsdag, november 11, 2009

Självdiciplin?

Hur gör man? Hur gör man för att inte börja surfa in på alla communities, festival-kläd-och allmän-tjafs hemsidor när man egentligen bara ska kolla på Folkhälsoinstitutets hemsida? Kan någon förklara för mig hur man hindrar sig själv?

Dessutom har jag och Elin nu bestämt oss för att ha en positiv syn på livet. Jag misslyckades katastrofalt redan första dagen men att i riktig tonårsmanér ligga och kräla på livets botten och bara vilja dö. Hej, jag har ett ostabilt psyke! Men jag skyller det på att jag fortfarande inte kommit ur puberteten, jag har rätt till att vara omogen, ostabil och jävlig ett tag till.

Hursomhave så ska jag alltså snart hasa iväg till skolan för att öva på momenten som vi gjort under terminen, har ju tenta på ett utav dem på måndag. Lusten för att gå till skolan är ungerfär minus 380, jag känner inte mig manad för fem öre för att jag tycker inte att jag behöver det men jag vet att om jag skulle kugga skulle jag hata mis själv för att jag inte tränade innan. Men å andra sidan har jag inte klarat en enda tenta på första försöket hittillls så varför skulle jag göra det med denna tentan? Det finns ju liksom inte en chans för det heller så det är egentligen lika bra att stanna hemma. Och där var det positiva tänkandet ja!

Nej, nu ska jag gå och vara positiv någon annanstans. Typ i skolan.
Hej hopp!

Inga kommentarer: