torsdag, november 12, 2009

Nu blir jag bara trött på riktigt!

Fastna i Mammas pojkar, herregud säger jag bara. För det första så blir inte en dokusåpa som man kopierar direkt från USA bra i Sverige. Det som funkar där funkar inte här i 9 av 10 fall. Hur är man funtad när man går med på att åka iväg någonstans och dejta 3 män när deras mammor är med. Hur tänker man? Räcker det inte med att träffa föräldrarna när börjar bli seriöst?

Hursomhave så var det inte därför jag började skriva denna dagen. Jag är sjukt trött och jag har en bok som jag måste läsa ut. Jag måste läsa den eminenta boken Medicinsk teknik för sjuksköterskor. Lucky me! Jag vill inte ha tenta på måndag, men förhoppningsvis kan det vara den första tentan någonsin på den här utbildningen som jag klarar på första gången. Förhoppningsvis så kan man kanske klara det, mitt mål är att göra det. Men jag har upptäckt att jag har den tron om att det är något annat som gör att jag klarar det eller inte. Det är liksom som om det inte är min insats som bestämmer utan att det är hur examinatorn känner sig när han/hon rättar. Och så är det ju inte, pluggar jag och gör det jag ska så kommer jag klara det.

Men det är väl mitt problem som jag måste styra upp snart. Relativt snart också.
Men puss på mig.

Inga kommentarer: