måndag, februari 15, 2010

Burlesquekväll än en gång.


Ja, i lördags var det dags igen att bege sig till Tip The Velvet.




















Denna gången var helt klart den bästa av dom som har varit. Jag kände mig bekväm i mina kläder och i hela situationen, det kändes inte längre som man var en utböling och uttitad för sin fulhets skull. Fast vem vet, alla kanske tyckte att man var asful, men inte jag!




Som sig bör så började vi hemma hos Malin med att göra oss i ordning och dricka vin m.m. Till skillnad mot de andra damerna så vägrar jag att bråka med lösögonfransar vilket gjorde att jag var klar typ 20 min innan dem :) Sen gav vi oss iväg till Botaniska trädgården och villan som kvällens event skulle hålla hus. Vi gick tydligen in bakvägen vilket gjorde att vi slapp stå ute i kylan och snön i typ 20 min, det är bra att vara borttappad ibland. Efter att vi hade varit på toa och handlat i baren så var det uppenbarligen en omgång burlesqueshow på scen men det gick inte att se något för folket som stod vid scenen. Men nästa omgång stod vi nästan längst fram så vi fick se alltihopa!

Ja, jag vet inte riktigt hur jag ska sammanfatta kvällen mer än underbart jävla kul!




Hemresan var ju inte lika kul, kom fram till brunnsparken och fick stå och vänta i 10 min, men som tur var så kände jag inte kylan men det kom någon afrikan som ville att jag skulle stanna kvar och vänta på hans vagn till Bergsjön, skulle inte tro det. Sen när jag väl kommer fram till Angered så är det ju 25 min kvar tills bussfanskapet hem kommer så då tänkte jag att jag tar bussen till Lövgärdet och går därifrån hem men då åker bussen bara förbi den hållplatsen jag ska av på. Så jag försöker få tag på min far så att han kan komma och hämta mig trots att han sa det tidigare på kvällen att han inte ville göra det. Så jag ringer på hans mobil ett bra tag för att sen gå över på hemtelefonen. Till slut svarar han och jag blir hämtad av honom men han var så jädra arg att han inte pratade. Det är aldrig ett bra tecken när det gäller min pappa, han är fruktansvärt arg när han inte kan prata med en. Men hursomhelst så kom jag hem tillslut vid typ halv 5 och fick äta kycklingsallad med massa dressing.

Inga kommentarer: