tisdag, februari 02, 2010

Våren

Nu rullar det fasen på, vet vad jag ska göra fram tills 2 maj i alla fall. Det är en fördel :)


Nu är det tenta, tenta, tenta som gäller. Första är redan på onsdag sen är nästa inte förrän 3 mars men ändå.

Sen börjar kursen i socialpedagogik. Kan bli jädrigt spännande. Det är en internetbaserad internetkurs så jag behöver inte vara här så antagligen kommer jag åka hem till mamma och pappa efter den bästa spelningen någonsin (i Sverige)!

För er som har missat det så spelar Cock Sparrer, "hemlig gäst" och Gatans Lag på Fryshuset den 10 april. Det är fan helt jädra underbart! Jag längtar som fan. Det absolut bästa för en bekväm och bitter kvinna är att Herr J fixar en buss här ifrån direkt till spelstället. Jag behöver inte bry mig för fem öre, det som krävs av mig är att jag har med min egen alkohol och infinner mig på Gamla resecentrum i tid. Sen när spelningen är slut så står bussen precis utanför och väntar på att få ta mig hem igen. Det kan inte bli bättre.

Och innan dess är det dags för ytterligare en eskapad på Tip The Velvet 13 febuari, denna gången så är det i en villa. Det kan bli riktigt spännande. Utstyrel är redan bestämd, jag längtar att se vad de andra kvinnsen ska ha på sig. Brosan fyller även år (18!) så jag ska fixa en liten present till honom så att jag har gjort min systerliga plikt.

Ja, det kan bli en jädra vår alltså!

Men det bästa av allt är att jag är så jädra glad nu för tiden. Man skulle ju kunna tro att man skulle bli ledsen av att bli spärrad men det var nog precis det jag behövde. Jag mådde asdåligt innan och trodde att världen skulle gå under men nu när det väl blev så är det så jävla rätt! Jag har nog inte mått såhär bra sen jag börja gymnasiet tror jag. Det är så underbart skönt att för en gångs skull inte må skit. Det roliga i det hela är ju dock att jag trots att jag är så glad ändå är lika bitter. Det är en ekvation som jag inte får ihop men jag bryr mig faktiskt inte heller.

Jag hoppas att vissa människor kommer dyka upp på Fryshuset så man kan sparka lite på dom, allra helst på smalbenen. Alla får ont på smalbenet , så det så!

Ja, det är väl det. Eller just det, jag är förbannat jävla trött på det här vädret. Det är okej med snö, men fan inte växlande mellan snöstorm och töväder. Ska det va snö så får det fan vara snö, men utan snöfall. Vi behöver inte mer, snöa över Haiti så dom får sig lite vatten! Jag orkar snart inte mer.
Jag säger som min smarta vän Malin sa en gång: jag ska fan pissa bort snön!

Inga kommentarer: