torsdag, februari 18, 2010

Igår var en bra dag!

Ja, det var faktiskt en riktigt bra dag igår.

Jag var grymt nervös på min arbetsintervju, det var ju min första någonsin. Men det gick finemang, jag var jag och det verkade gå hem. Det var två st som intervjuade och en socionomstuderande som praktiserade. Men det var som sagt en trevlig intervju. Dom ställde massa konstiga frågor som man aldrig tänkt på själv som: ser du dig som ansvarstagande, tar du egna iniativ, hur ser du på samarbete? Vad är det för fråga egentligen, hur ser du på samarbete? Det funkar inte att jobba i vården om man inte kan samarbeta, så enkelt är det.
Jag nämde även att min kusin jobbar i Norge och dom hade frågat henne om hon kände några som ville jobba i sommar så dom sa till mig att jag får tänka på om jag vill jobba hos dom eller i Norge. När jag skulle gå så följde en av damerna mig till dörren och sa att jag var jätteintressant för henne och att dom skulle höra av sig snart och att jag får tänka på hur jag vill göra med Norge. Nu vet man inte vad det är mer för folk som har sökt tjänsten men det känns nästan som om jag fick den. Det känns jädrigt bra men vi får väl se, dom skulle höra av sig så fort som möjligt.

Så som jag känner nu ska jag fasen ta det, det kan vara ganska värt. Och så kan man ju som sagt få jobba några nätter under terminerna kanske. Jag gillar't!

Del 2 kl 12.09:
Jag kom även på hur jag ska bli "smal" igen, eftersom jag uppenbarligen inte klarar av det själv med kost och motion. Lösningen är helt enkelt att äta mer.
Jag ska äta mig så jävla fet att jag till slut får en gastric bypass, det måste vara bästa idén jag haft! Jag får äta hur mycket jag vill och när jag vill för att det är i ett gott syfte, för att jag ska bli smal. Jag är inte så dum när jag tänker till alltså.

Inga kommentarer: