onsdag, februari 10, 2010

Terminstenta

Idag så är det första omtentan för den här terminen. Man skulle ju kunna tro att jag skulle sitta och panikplugga nu men min vana trogen så läser jag två sidor sen är allting annat roligare. Jag började med nervsystemet och det ledde alltså hit. Logiken och sambandet är helt solklart!

Men jag har ju oavsett kommit på den underbara saken att man kan lyssna på Rivstart på nätet om mornarna. Det är nog den bästa insikten hittills i år.

Anyway, idag ska jag sparka skiten ur Friskis, det är en maratonfight idag. Först ska jag på Bas 75, sen gymma och 19.15 är det dags för det underbara danspasset.
Danspasset har förresten gjort att jag insett ytterligare en gång hur jävla kul det är att dansa. Jag funderar starkt på att börja dansa men frågan är bara vad, allra helst skulle jag vilja dansa jitterbugg men det finns bara i Linköping och det känns lite overkill. Det finns bugg här men det känns inte speciellt lockande. När jag satt och spanade igår så hitta jag en kurs i Ragga dancehall, men det känns jädrigt konstigt att gå dit själv och det känns liksom främmande på något sätt. Men vi får väl se, känner jag mig själv rätt så lär det inte bli något alls, latheten och engagemanget finns liksom inte där.

Jag tror att när jag var ett litet ägg som delades så var det liksom en delning som inte blev av. Jag har liksom inte fått dom där egenskaperna drivkraft, fysik, plugghuve eller abstrakt tänkande. Jag behöver ha något realistiskt och värt att göra med, sånadär hypotetiska och teoretiska saker är helt värdelöst för mig.
Hur fan ska jag kunna intressera mig av de olika delarna i en cell? När fan kommer jag ens se en cell? Jag kan förstå brutna ben och att de måste lagas men jag förstår inte varför jag ska veta att det är i mitrokondrien som cirtonsyracykeln genomförs eller vad fan man ska säga.

Nej, nu ska jag läsa om mina grå och vita hjärnsubstans.

Inga kommentarer: