söndag, april 26, 2009

Solnedgång

Nu är jag på benen igen, fy fan va jag har mått idag. Kan ju skryta med att jag spydde på bakfyllan för första gången. Vi var ute en sväng förrut och fick lite motion, luft och solljus. Dock så påpekade alla att jag inte var lika alert som jag brukar vara och undrade varför, jo det är för att jag är bakfull.

Herr J skulle gå på fotboll så jag åkte hem och var bakfull, sov och slötittade på tv. Mamma ringde det vanliga söndagssamtalet och snackade skit. Sen ringde Cecila och vi benade ur pluggplanen för imorgon.

Sen blev det världens finaste solnedgång så jag hivade fram systemkameran och levde loppan, under tiden jag stod och fotade solnedgången ställde sig grannens hund mot staketet som han brukar göra som är så charmigt.

Bakfyllan är borta och nu ska jag ta och laga mig något att äta så jag inte vaknar av hunger mitt i natten.

Och ja, jag tycker det är värt att bara skriva om fylla och tillhörande bakfylla. Det är som personer i min omgivning har påpekat, det ända jag gör är att festa. Eller aa, de har sagt att de enda bilder jag har innefattar fylla så jag drar slutsatsen av att de tycker att jag är ett fyllo.

En annan "rolig" grej från igår var att jag TROR att jag missade Saturdays Heros igår på Svea, det var nämligen 2 band. Jag såg det första och det lät helt okej men jag tror att Saturdays Heros spelade sist och då var jag bara framme och tog kort och gick igen. Bra där! Men det är väl skitsamma, världen går inte under. Jag antar att det är Club 2 fingers på lördag vilket jag ska besöka för allra första gången utan Herr J eftersom han och Possebosse ska till Manchester för att kolla på The Specials (jävligt avundsjuk på). Det lär ju inte vara något speciellt så men det var bara ett litet statment om livet eller nått. Och där slog jag sista spiken i kistan som fyllekaja, go for me!

Jag tror även att jag och min underbara kompanjon Herr J var lite för deltagande, lite för länge i en date i går men det är inte mitt problem. Jag har ju mitt på det torra, för att citera Herr J.

1 kommentar:

Alex sa...

Såg du det första bandet så såg du oss (Saturday's heroes) :)

Jag får tacka för att ni stog ut med våra toner haha!

Härlig blogg föressten.