måndag, maj 11, 2009

Dumma dumma ICA

Jag tog min första tur med bilen helt själv igår morse ner till ICA Ljura för att köpa nybakat bröd, tror ni de har det? Icke sa Nicke, inget varmt, nybakat och gottis bröd till Lisas frukost på en söndagmorgon. Nehe ne, tänkte jag och brummade ut till Hageby för att kolla vad som fanns där. Så jag parkerar och går mot dörren där jag ser 2 tanter och 1 gubbe stå och vänta. Då gick det upp ett litet ljus för mig: Dom har inte öppnat än! Kollade klockan och den visade troget att tiden var 9.45. Palla stå och vänta i en kvart för nybakat bröd, jag skyller hellre på bajsICA som inte fattar att jag IBLAND masar mig ut för ha en mysig frukost men dom bara pissar på mina söndagsromantiska frukostar.



Anyhow så gjorde jag gröt istället och gjorde värsta fräsiga smörgåsarna till mig och Herr J med det sista av ishavssalladen, grönsallad och champinjoner. Sen mösade vi ett jädra tag, jag i soffan framför tv:n och Herr J i sängen med datorn.

Sen blev lilla jag så uttråkad som bara jag kan och gick och böka på Herr J för att få igång honom, så jag peta in hans tuttevårta och då sa han pling plong. Jag trodde jag skulle dö av skratt, hej vi har humor, sen blev det en liten tuttestund och asgarv. Sen bestämde vi oss för att åka till Tropicariumet i Kolmården och kolla på fräsiga djuren. Ganska kul och läskigt på en och samma gång, "klappade" på riktigt slemmiga rockor också och ville känna på en såndär blåsfisk med taggar som också fanns där men vågade inte.





En albinogroda som tydligen var framavlad för att kunna ta ett högre pris för dom i djuraffärer.

Inga kommentarer: