fredag, maj 22, 2009

Vinnaren är...

jag!
Idag så har jag faktiskt, tro det eller ej mina damer och herrar, pluggat ytterligare en dag! Jag är nästan stolt över mig själv.

Jag har dock fått ont i en muskel i ryggen så det känns som jag typ strechar till max hela jädra tiden. Det är inte lika härligt.

Jag har snackat skit med mamma och jag tycker synd om henne som är ensam fruntimmer hemma med mongoliderna även kallade pappa och brosan. Och som om det inte hade vart nog så håller dom på att dra in fosterbarnet i galenskapen. Det är inte lätt att vara kvinna i våran familj.
Men så kan det gå, jag har dock kommit på tricket för överlevnad. Det är att ha en jävla stor portion självdistans, även om jag kanske inte har använt mig utav den där egenskapen den senaste veckan men det behöver jag inte heller eftersom jag just är en kvinna.

Men livet är faktiskt roligast om man inte tar det så allvarligt och har det lite på avstånd på ett vis, sådär så att jobbiga grejer inte är realistiska utan att de "händer någon annan". De bra sakerna är defenitivt närvarande och händer enbart en själv och ingen annan. Det är nog så man ska leva livet egentligen, varför gör man inte det? Varför går man in i sig själv så mycket? Varför är man inte bara? Eller jag bara är för det mesta men när det är dåligt går jag in i mig själv i stället för att bara titta på, dumt nog.

Jaha ja, imorgon är det bröllop. Spännande ska det bli, första fyllebröllopet man ska på. Jag har ju bara varit på ett bröllop i "vuxenålder" och det var kusinens för nästan, exakt på dagen, 1 år sen men det var alkoholfritt och frikyrkligt. Så det här blir det första "vanliga" om man får uttrycka sig så. Som sagt så kommer det bli spännande. Men det är fan massa som behövs fixas idag bara för den sakens skull, jag måste raka benen (!!). Fattar ni hur långt bort/ner mina ben är? Sen måste jag raka mig under armarna, lyckas få till en frisyr jag blir nöjd med så jag vet hur jag ska göra imorgon. Måste bestämma vilka skor jag ska ha, eller först och främst ska jag bestämma om jag ska ha kjol eller klänning. Klänningen är ju mer fest men kjol är mer jag, dilemma dilemma. Sen så ska jag tvätta, städa och hyra film, äta tacos och sova. Och allt detta efter att jag har pluggat. Känns det som om plugget kommer komma lite i andra hand idag? Jo, fast nu har jag ju redan börjat så jag får väl sitta tills det är dags för tvättstugan vid 4 så får jag väl städa mellan gångerna jag springer ner.
Det ska dessutom inhandlas bröllopspresent, hämta kostym och skor hos Herr Js föräldrar.
Min dag är busy busy.

Nu är det dags för att lyssna på lite Diana Ross!

Inga kommentarer: