söndag, mars 14, 2010

Fort går det

Jaha ja, så fort jag kom hem i torsdags efter blodtappningen så blev jag förkyld. Inte med den där jag är snorig men det funkar om jag snyter mig med jämna mellanrum utan rinnsnuvan som byter näsborre samtidigt som du byter sovsida. Det är alltså den jobbiga förkylningen jag råkade ut för och på detta så sa dom att jag helst inte skulle träna på typ en vecka efter jag lämnat blod. Men det kan dom ju glömma, jag har ett mission. Allra helst så ska jag gå ner 4 kilo innan 10 april men det vi får se hur det går med det. Har frossat som fasen hela helgen så det känns inte så troligt, men anyhow. Jag har inte tränat sen i måndags så jag måste sätta igång igen innan det går för lång tid och jag tappar allt.

I fredags var Jansson och jag på 3D bio, vi såg Alice i underlandet. Den var faktiskt helt okej, jag hade aldrig sett film i 3D så det var väl mest det jag såg fram emot. Tyvärr så gick vi ju på den tidiga föreställningen, 18.30, vilket innebar att det var fullt med såna där äckliga barn från nästa generation. Sånadär barn som uppenbarligen inte har lärt sig att man inte pratar högt på bio. Sånadär barn i 11-15 års ålder som helt enkelt stör skiten ur mig men det gick bra, inga större sammanbrott. Det var bara vid ett tillfälle som jag kände att jag reser mig upp och går och nitar ungjävlarna.
I lördags så sega jag järnet, var och handlade cola på Netto som en liten treat till mig själv till matchen. Som var helt underbar start på säsongen, Kalmar FF - IFK Göteborg 0-3. Kalmarpojkarna fick sig ett riktigt kalsongryck! Sen kolla vi på melodifestivalen trots min invändning men man får la offra sig för husefriden. Sagan om ringen åkte in i DVD:n och efter halva var det dags att natta Jansson så det var den dagen.
Idag har jag kickat ass i matlagning och gjort jordnötssmörsås gambian style för första gången, vi hade bjudit hem hans föräldrar för typ 2: gången någonsin så tyckte jag kunde slå på stort. Dom fick till och med med sig var sin matlåda hem för att dom tyckte om det så mycket. Det är bra tecken. Jag gjorde också muffins för första gången sen typ hemkunskapen i 6:an och det blev nog dom värsta muffisen jag någonsin sett. Dom var ju goda men muffinsformarna hade raserat så dom hade flytit ut och blivit till typ en enda stor muffins. Min förkylning var nästan helt borta men typ 19.58 kände den att det var dags att dyka upp igen och tvinga mig gå med papper i näsan för att kunna fungera som en normal människa.

Ja, det var min roliga och väldigt innehållsrika helg. Jag är ganska tragisk egentligen men jag tycker om det.

Inga kommentarer: