måndag, mars 08, 2010

Helgen

Med Jonte och Malin i stan blev det en toppenhelg!
I fredags handlade vi och sen gjorde paj och mumsade massa! Den blev riktigt lyckad faktiskt, paj är underskattat!
Min lördag började inte riktigt som jag ville: läste ut Bitterfittan (asbra bok!) och låg och drog mig för att jag egentligen inte ville gå och träna men jag masa mig upp ändå. Kommer till friskis och på lördagar har dom ett barnpass så det var fullt med idiotiska barn som var ivägen och ligger som döda fiskar i det tränga utrymmet där man ska ta av sig skorna.
Men anyhow, jag vadar mig igenom detta lilla helvete fram till skannern för att komma in men då funkar inte det, det piper men grejen vägrar snurra så jag kommer in. Får säga till i kassan och så frågar dom den dummaste frågan ever: har du betalat medlemsavgiften? Men hallå eller? Det är ju mars, det är klart jag har betalat den. Så hon kollar mitt kort och det visar sig att det gick ut den 4:e mars istället för 24:e som jag trodde. Jag blir något fruktansvärt förbannad men får ändå gå in på mitt baspass. Men jag kan inte koncentrera mig för jag blir bara mer och mer förbannad på mig själv, min ekonomi och livet.
Efter 45 min på det 75 min långa passet går jag, jag står inte ut längre. Det är första gången jag går tidigare från ett pass utan någon vettig anledning. Så jag kommer hem och gråter en massa för att jag blir så trött på allt och därför att jag gråter när jag är arg.

Men jag tar mig samma och gnäller lite för pappa och går sen in i duschen. Efter den här jävla skitstarten tänkte jag att nu kan det bara bli bättre, det är ju liksom änglarna ska ju liksom spela och matchen går på tv:n. Men icke sa Nicke, de kan inte hålla bollen inom laget och slirar runt på planen på något sätt. De känns helt enkelt ringrostiga men de ska ju egentligen inte vara det, tycker man. Men det är bara hoppas att de tar tag i det hela och ser till att kicka ass under säsongen så de återigen kan bli svenska mästare! 2010 is gonna be a hell of a year! Det här var bara en liten parantes.
De förlorar matchen och det är dags för att äta lite, eftersom jag bestämde mig för att jag fick ta en paus från pulvret under helgen nu när det var finbesök. Men idag är det back on the pulver tills de är slut, eller ja... jag ska äta ett litet mål om dagen för att behålla mitt vett på något plan. Det är fruktansvärt tråkigt att bara inta flytande "föda". (Ytterligare en parantes)
Jag gör mig i ordning och byter kläder minst 7 gånger innan jag bli någotsånär nöjd och precis när jag tänkte byta om den sista gången ringer Micke på dörren och då får det vara. Jag behåller helt enkelt det jag har på mig. Sen efter ett tag kommer Malin, Jonte och Låvis och det är bara att starta igång kvällen. Vi sitter och snackar skit och har det trevligt och upptäcker att sömmen i Låvis kjol har spruckit. Låvis och Malin går till Eknäsg 5 för att byta och kommer tillbaka lagom tills att taxin ska åka. Problemet var bara att det var att vi hade en stark GT var att dricka innan vi slänger oss ner och in i taxin. Jaha, det är bara att svepa! Herr J och Jonte kryper in i bakluckan, Micke i framsätet och the girls i baksätet. Sen var det bara att åka ner till Svea och fortsätta kvällen. Det var asroligt där nere och efter ett tag kom det lite mer folk också. Men som allting annat så tog det ju slut eftersom klockan slog 3 så det var bara att traska hemåt med et obligatoriska stoppet vid Olympia.

När vi väl kommer hem och fått i den där falafelrullen så bestämmer sig Herr J för att bli lelös och glida ner på golvet som en hal ål. Eftersom jag inte orka dra upp honom och han drog med sig täcket ner tyckte jag att jag var så snäll när jag slängde ner en kudde på golvet åt en. Men den träffa vattenflaskan så mähät vaknade och kröp upp i sängen igen utan täcket och blir förbannad på mig för att jag snor hans täcke och vägrar förstå att hans ligger på golvet. Vilket innebär att han får sova större delen av natten utan täcke och inte förrän efter typ 5 timmar när han nyktrat till förstår när jag säger till en att hans täcke ligger på golvet.
Söndagen var totalt misär och jag sov bort hela dagen på soffan eftersom jag tittade på tv:n i typ 20 min innan jag somnade om. Som sagt så är det back on the pulver idag och jag har redan fyllt diskmaskinen och diskat den, plockat iordning på alla flaskor och burkar som inte går att panta - en hel påse - druckit frukost och ska snart sätta igång med att läsa lite farmakologi. Flytta över pengar också så jag kan köpa ett nytt kort så jag kan träna. Sen ska jag gå i idé tills 10 april för att försöka rädda min ekonomi lite grann. Det är inte bra att leva över sin budget och tro att det ska lösa sig ändå när man inte har någon extra inkomst. Men snart är det sommar och jag får in lite nya cash att leva på.

Ja, det var dagens babbel så det kanske blir lite mindre snurr här uppe i hjärnkontoret!

Inga kommentarer: