onsdag, mars 24, 2010

Uppåtgående

Jag har hittat en utbildning jag är assugen på att gå men den finns i Malmö, känns lite sådär. Hittade någon liknande i Trollhättan som känns kanske lite mer lockande även om den är ett år längre. Men jag vet inte, får se. Måste ju överhuvudtaget komma på om jag ska fortsätta för att bli sjuksköterska.
Det känns inte som om det är det jag egentligen vill jobba som men alla andra säger att det är bara för att jag har fått ytterligare en motgång. Men ursäkta mig för att jag känner vad jag känner, jag jag känt så ett tag men tänkt att det går över. Visst, det är klart att motgångar gör mig mindre motiverad men jag har inte varit s motiverad överhuvudtaget känns det som.
Så vem vet, jag kanske flyttar från Knorren efter sommaren och får bo själv i en lägenhet. Det kan bli ett jädra äventyr. Herr J har ju än så länge ett jobb och är inte speciellt intresserad av att flytta ändå så det får väl bli back to basic - distans. Men vem vet, han kanske ändrar sig när han inte får vara i min underbara närhet hela tiden (knappast troligt). Kommer antagligen bara tycka att det är lugnt och skönt hemma.

Men anyhow, om det blir som det känns nu så är det bara att packa flyttkartongerna än en gång och ge sig iväg.

Inga kommentarer: